Nya madrasser i bussen

210615_madrassfix_blixten_1

De madrasser jag lät skära till för några år sedan var för hårda för Jennies stackars rygg, och det har lett till ryggont och gnissel. Vi har försökt kompensera det med dubbla bäddmadrasser, men det har inte räckt. Så nu gjorde jag slag i saken och åkte till en säng- och madrassfirman Pass of Sweden i Länna, där de kunde såga till nya madrassdelar. På bilden ser man de gamla madrasserna, tillskurna så att man ska kunna ha dem som sittdynor och ryggstöd om man fäller upp bordet i mitten. Jag har inte sytt fodral till madrassdelarna, men jag har tyget till det, så när jag har tid och ork ska jag förstås ordna det.

210615_madrassfix_blixten_2

Här har vi börjat såga till nya madrassdelar, med de gamla som mallar.

210615_madrassfix_blixten_3

Lite pusslande och trixande blir det…

210615_madrassfix_blixten_5

När alla madrassdelarna är färdigtillskurna är det bara att bära ut dem till bussen, för att sen lägga dem på plats där de ska ligga.

210615_madrassfix_blixten_6

Här ser man bordet, samt de reflekterande skivorna jag tillverkade när vi köpte bussen, att sätta i fönstren för mörkläggning vid behov.

210615_madrassfix_blixten_7

Och här är alla de nya madrassdelarna på plats. Nu ska det väl bli mjukt och mysigt även för min vackra prinsessa Jennie? Jag får nog undvika att lägga någon ärta under madrassen…

210615_madrassfix_blixten_8

Och här kom bäddmadrassen på plats. Det ser redan mysigt och välkomnande ut!

210615_madrassfix_blixten_9

Röda lakan, röda örngott, och blommiga påslakan. Mysigt värre.

210615_madrassfix_blixten_10

Äntligen provligga den nya sovplatsen! Jennie och Disa myser, och de nya madrasserna får med beröm godkänt. Skönt! Nu kan vi åka ut på nya äventyr!

Lämna en kommentar