Blixten – nu på tysk TV!

2209_blixten_ingalindstrom_01

Det finns en tysk, mycket populär TV-serie med namnet Inga Lindström, som spelas in i Sverige, och ska föreställa något slags fiktivt idylliskt Sverige, med nya historier för varje avsnitt. Som jag berättat i höstas, så blev jag i somras (förra året) kontaktad av filmbolaget med en förfrågan om jag kunde tänka mig att hyra ut bussen några veckor, eftersom den i ett avsnitt skulle passa perfekt i rollen som en rullande bostad åt en liten familj – far & dotter. Det tyckte jag lät kul, och det blev ju inte sämre av att jag skulle få rätt bra betalt.
 
Så i september var vår kära hippiebuss i Nyköping, och hade en ganska stor roll i just det avsnittet av serien. Tänka sig att jag aldrig blev filmstjärna, trots skådespelarutbildning, men min husbil blir det.
Äntligen har nu det avsnittet (det 100:e avsnittet, faktiskt!) visats som Blixten är med i, så nu kan jag också äntligen visa några skärmdumpar med bilder ur TV-serien. Kul, tycker jag!
 
Om man vill se avsnittet av Inga Lindström som bussen är med i kan man hitta det avsnittet på ZDF:s sida för serien, och avsnittet heter Hanna und das gute Leben.
 
P.S. Ytterligare en organisation har hört av sig för att hyra bussen, som stämningsskapande frihetssymbol i ett kul sammanhang. Men det får jag berätta mer om när jag vet hur det går…
 
OBS! Klicka på bilderna för större versioner!

Lämna en kommentar